+31(40) 234 8000
Waar bent u naar op zoek?

Coördinator Servicedesk

Advies
Management
Beheer
01 / 04
02 / 04
03 / 04
04 / 04

Angela is Coördinator Servicedesk op de afdeling Beheer van Laride | Hart voor huisvesting. Dat is natuurlijk een hele mond vol, maar wat doet ze nou écht? We lopen een dag met haar mee. Angela laat de veelzijdigheid van haar functie zien en hoe haar werk een bijdrage levert aan het ontzorgen van onze klanten.

8.20 uur: Ik kom binnen op ons kantoor in Veldhoven en in de koffieruimte loop ik mijn collega Eric tegen het lijf. Hij is vastgoedadviseur en vraagt me of het gisteren nog gelukt is om de installateur op locatie te krijgen bij een basisschool waar een lekkage was gemeld aan de verwarmingsketel. Ik zeg: “Uiteraard, de lekkage is verholpen. De conciërge was helemaal gelukkig dat het binnen 2 uurtjes weer was opgelost”. Ik krijg vaak dit soort vragen van mijn collega’s en gelukkig lukt het bijna altijd om “spoedjes” die binnenkomen op de servicedesk dezelfde dag nog afgehandeld te krijgen.
Ik vervul hierbij een sleutelrol namens de school en zorg ervoor dat een onderhoudspartij zo snel mogelijk ter plaatse is en van instructies is voorzien, zodat hij weet wat én waar het probleem verholpen moet worden.

“Het geeft me altijd een kick als een probleem is opgelost

en ik de school kan ontzorgen.”

8.30 uur: Allereest even de mailbox doornemen op nieuwe servicemeldingen. Veel contactpersonen kennen me al jaren en bellen me vaak rechtstreeks wanneer het een spoedklus betreft. Dat klantcontact vind ik een van de leuke onderdelen van mijn werk. Als het geen spoed is, komen veel meldingen ook binnen via de mailbox van de servicedesk.
Vandaag zijn er een paar nieuwe meldingen, maar vooral gereed meldingen van onderhoudspartijen van openstaande werkbonnen. Deze verwerk ik meteen in ons systeem, zodat alle info per klant up to date is en klopt met de facturatie.

9.10 uur: Een technisch beheerder van een van onze klanten uit de zorgsector belt over terugkerende koude klachten in de oostvleugel van een pand. Er begint bij mij meteen een belletje te rinkelen. Deze melding heb ik vorige maand ook al een keer voorbij zien komen op de noordvleugel. Even kijken in ons systeem welke herstelactie er toen is uitgezet. Bij de andere vleugel was de oorzaak een defecte hydropomp. Die is toen vervangen, maar nu is de pomp op de andere vleugel ook uitgevallen. Ik bel meteen de installateur en vraag om de overige pompen van dat jaartal ook preventief na te lopen, want voorkomen is beter dan genezen.

9.45 uur: Kijk, foto’s in de mailbox van een door vandalisme gebroken ruit. De ruit was in het weekend ingegooid bij een basisschool en inmiddels ook al vervangen, maar namens het schoolbestuur moet ik het verzekeringsdossier compleet maken en doorzetten naar de Gemeente die eigenaar is van het pand. Die kan ik ook weer van mijn to-do-list afstrepen.

10.30 uur: Ik heb een intern overleg met Maarten over het preventieve onderhoud bij een van onze klanten. Maarten is een van onze vastgoedadviseurs en ik ondersteun hem met operationele taken zoals het uitzetten en inplannen van onderhoudswerken, het opvragen en inboeken van de rapportages en het opvragen van offertes. Dit zijn werkzaamheden die ik kan oppakken tussen mijn servicedesk taken door.

“Ik ben een echte regelaar en voel me op mijn best

als ik allerlei zaken kan organiseren en regelen.”

12.20 uur: Al weer bijna lunchpauze. Wat is de ochtend weer voorbij gevlogen. Inmiddels bijna alle nieuwe mails weggewerkt en een paar telefoontjes met aannemers gepleegd, omdat er een aantal werkbonnen te lang open staan. Om 12.30 uur is het lunchpauze en loop ik met enkele collega’s een blokje om.

14.00 uur: In de middag plan ik meestal tijd om de openstaande facturen in de servicedesk mailbox te verwerken. Dit houdt in dat ik de facturen van de onderaannemers controleer en indien akkoord voor betaling doorzet naar onze opdrachtgever die hem vervolgens administratief verder kan afhandelen.

16.00 uur: Er zijn nog enkele werkbonnen binnengekomen die ik invoer in ons systeem en vervolgens uitzet bij de diverse ondernemers.

17.00 uur: De dag is weer voorbij gevolgen. Elke dag is weer anders. Die variatie in werkzaamheden en de vele contacten die ik onderhoud met zowel collega’s als opdrachtgevers als contractpartijen maken mijn werk zo leuk. Ik houd van het sociale aspect en vind dat ook een belangrijke factor in mijn werk. Daar word ik blij van.

“Laride is een dynamisch bedrijf en dat zie ik terug in mijn dagelijkse werkzaamheden. Zowel het sociale aspect als het organisatorische zorgen voor de diversiteit in mijn functie.”